Moje prace napisane w C++ i Allegro


Strona główna
Zaskroniec - informacje i opis gry

Gra logiczna i zręcznościowa // autor: Marian Awgul (65), Rawicz, Poland

Kod źrółowy:
Projekt napisany w 2015 roku w C++ i Allegro 5,
środowisko C:B 10.05;
Grafika wykonana w systemowym Paincie i PS_CE.
Sample cudze z internetu.

Opis programu:
drobne zmiany / styczeń 2019 - dodatkowe życie, zapisywany stan gry, teraz jest 15 poziomów/plansz..

Grafika i dżwięki nie najlepsze ale pograć idzie.
Obsługa gry klawiaturą, ruch węża strzałkami.
UWAGA - wąż nie chodzi wstecz,
zawsze ma do wyboru tylko 3 kierunki.

Przyrastanie ogona tylko po 'zjedzeniu' czerwonych kulek.
Człony ogona wraz z przyrostem nieco ciemnieją.
Zatrzymanie gry klawiszem [Space].
Wznowienie gry klawiszem [Enter] lub dowolną [strzałką].
Opuścić grę można w dowolnej chwili klawiszem [Esc].
Do wyboru dwa rodzaje gry.

1. Tradycyjny: jak typowy Snake.

2. Labirynt:
- trochę inne zasady ruchu;
- gra na czas;
- co poziom przybywa 5 sek. czasu;
- dodatkowe życie - po piątym i dziesiątym poziomie;
- zdarzy się, że wąż się zatnie, wtedy trzeba powtórzyć poziom klawiszem [R].

Jak by ktoś chciał dołożyć własne mapy/poziomy to:
0 - miejsce sprita... niezmienne i zawsze w tym samym miejscu.
1 - kulka mała.
2 - kulka duża czerwona,
3 - element ściany.

Życzę miłej zabawy (marianekA)