Gra logiczna // autor: Marian Awgul (61), Rawicz, Poland
Kod źrółowy:
Napisany w C++ Allegro 4.4.2
rozmiar pliku (kodu): 31 200 b., // linii kodu: 900, ..
Grafika wykonana w systemowym Paincie i PS.
Część obrazków, muzyka i sample zapożyczone z internetu.
- RUBIKON -
Gra logiczna napisana w C++ z wykorzystaniem bibliotek Allegro w XII-2011 r.
Foto końcowe oraz fragmenty utworów muzycznych wykorzystane w grze nie są moim dziełem a zapożyczone z internetu z zachowaniem ich oryginalnych nazw.
Grafika zrobiona przy pomocy PS i systemowego Painta
Gra to tylko 20 plansz w czterech poziomach,. każdy poziom to dodatkowy kolor klocków (co zwiększa trudność) oraz inna muzyka.
Bystrzak powinien ją przejść w godzinkę.
Muzyka odgrywana jest po ukończeniu kazdej planszy. Na koniec gry zostaje odsłonięte tło z nastrojową muzyką.
Stan gry jest zapisywany więc każde uruchomienie gry rozpoczyna sie od kolejnej
lub przerwanej planszy a nie od początku.
Sterowanie:
LPM - start, przewijanie zgodnie ze strzałkami, kolejna gra,
przyspieszeniue odsłaniania planszy,
PPM - odwrotnie do wskazań strzałek - moim zdaniem wprowadza zamieszanie ale jest,
Esc - wyjście z gry prawie w dowolnym momencie
Po odsłonięciu planszy następuje pomieszanie elementów diagramu.
Kliknięcie na niebieskiej strzałce powoduje przewinięcie rzędu /kolumny o jeden element.
Liczba w okienku to liczba pól do przestawienia
Zasada gry bajecznie prosta, należy przewijać rzędy i kolumy tak aby ułożyć planszę w/g wzoru.
Jak Wam się spodoba do dołożę dalsze poziony i nowe plansze.
Wycinki utworów muzycznych (wav) zajmują dużo miejsca ale nie umiem jeszcze używać innych formatów.
Autor: Marian Awgul , Rawicz (PL)...3 tygodnie nauki i prób
----------------------------------------------------------------------
Zmiany w/g pierwszej wersji wprowadzone w styczniu 2012:
- nowe tło na wstępie,
- inna forma budowania screena,
- zapamiętanie stanu gry.
drobne poprawki i zmiany w maju 2012:
- teraz w Allegro 4.4 i z biblioteką Audiere,
- dołożyłem przycisk wyjścia z programu,
- zmieniłem sposób włączania gry ze spacji na klawisz myszki,
- zmieniłem sposób przewijania elementów,
- zmieniłem sposób ukazywania napisu 'Gratujacje',
- wreszcie użyłem muzyki w formacie 'ogg' co pozwoliło zmniejszyć rozmiar pakietu,
- dołożyłem wyciszanie muzyki(20 maj) ,
- zmieniłem sposób ukazywania planszy z przesówania na efekt zwijanie (28 maj).
drobne poprawki i zmiany w marcu 2013:
- zmiana grafiki na 24 bity,
- dołożyłem muzyczkę na wstępie,
- przesówanie 'klocków'z użyciem timera już bez 'rest'- w końcu to rozgryzłem,
- kosmetyka napisu 'Gratulacje' i mrugające strzałki,
- no i najważniejsze...zmniejszyłem obciążenie procesora na ile umiałem,teraz
w stanach oczekiwania jest naprawdę malutko.
|