Gra logiczna, wiek gracza bez ograniczeń.
Kod źrółowy:
Napisany w C++ Allegro 4.4.2
rozmiar pliku (kodu): 58 609 b., // linii kodu: 1487, ..
Grafika wykonana a systemowym Paincie..
historia:Gdzieś widziałem coś podobnego...
początkowo napisałem to w Amosie na Amidze jeszcze w 2001 roku.
Tytuł troszkę taki rosyjski ale to z sentymentu bo kiedyś często tam jeździłem.
Teraz napisałem to od nowa w C++ i Allegro 4.4
jakiś czas leżało niedokończone bo bawiłem się nowszą wersją Allegro.
opis gry:Gra do wyboru w dwóch językach: polskim i angielskim
3 poziomy po 3 etapy. Każdy poziom ma inny obrazek w tle,
169 pól diagramu do zapełniania - w tym czarne pola,
pole klocka aktywnego - gdy może być obracane ma odpowiedni symbol,
pole klocka następnego - lekko przyciemnione,
4 lub 8 pól rezerwy - miejsce na niepasujące chwilowo klocki
zasady gry:Gra polega na zapełnianiu klockami wolnych pól diagramu w ten sposób
by elementy sąsiednich klocków miały ten sam kolor.
Pierwszy klocek można wstawić w dowolne puste pole,
następny musi mieć połaczenie z wcześniej wstawionymi.
Im wyższy poziom gry tym więcej pustych pól w diagramie i pewne ograniczenia.
Im wyższy etap gry tym więcej kolorów elementów klocków.
Poziom gry można wybrać z menu.
Grę można w każdej chwili przerwać a niedokończony etap zostanie zapisany
i załaduje się przy ponownym wyborze menu.
Zapisane wcześniej gry można skasować w Opcjach z poziomu Menu.
Obsługa gry:Gra obsługiwana w całości myszką.
Rozpoczęcie gry to klik lewym przyciskiem na szary przycisk otoczony jasną ramką
lub kilk prawym gdy wskaźnik myszki znajduje się w dowolnym miejscu diagramu.
LPM - start, wstawianie, kolejny klocek, obrót, rezerwa, przyciski.
PPM - gdy wskaźnik na polu diagramu: start, kolejny klocek, obrót.
przycisk NOWA GRA przywraca stan z początku gry - nowej lub zapisanej.
przycisk MENU zapisuje aktualny stan gry i przenosi do menu.
Wyjście z gry tylko przyciskiem z menu.
|