Moje prace napisane w C++ i Allegro


Strona główna
Padumajka- informacje i opis gry

Gra logiczna, wiek gracza bez ograniczeń.

Kod źrółowy:
Napisany w C++ Allegro 4.4.2
rozmiar pliku (kodu): 58 609 b., // linii kodu: 1487, ..
Grafika wykonana a systemowym Paincie..

historia:Gdzieś widziałem coś podobnego... początkowo napisałem to w Amosie na Amidze jeszcze w 2001 roku. Tytuł troszkę taki rosyjski ale to z sentymentu bo kiedyś często tam jeździłem. Teraz napisałem to od nowa w C++ i Allegro 4.4 jakiś czas leżało niedokończone bo bawiłem się nowszą wersją Allegro.

opis gry:Gra do wyboru w dwóch językach: polskim i angielskim 3 poziomy po 3 etapy. Każdy poziom ma inny obrazek w tle, 169 pól diagramu do zapełniania - w tym czarne pola, pole klocka aktywnego - gdy może być obracane ma odpowiedni symbol, pole klocka następnego - lekko przyciemnione, 4 lub 8 pól rezerwy - miejsce na niepasujące chwilowo klocki

zasady gry:Gra polega na zapełnianiu klockami wolnych pól diagramu w ten sposób by elementy sąsiednich klocków miały ten sam kolor. Pierwszy klocek można wstawić w dowolne puste pole, następny musi mieć połaczenie z wcześniej wstawionymi. Im wyższy poziom gry tym więcej pustych pól w diagramie i pewne ograniczenia. Im wyższy etap gry tym więcej kolorów elementów klocków. Poziom gry można wybrać z menu. Grę można w każdej chwili przerwać a niedokończony etap zostanie zapisany i załaduje się przy ponownym wyborze menu. Zapisane wcześniej gry można skasować w Opcjach z poziomu Menu.

Obsługa gry:Gra obsługiwana w całości myszką. Rozpoczęcie gry to klik lewym przyciskiem na szary przycisk otoczony jasną ramką lub kilk prawym gdy wskaźnik myszki znajduje się w dowolnym miejscu diagramu. LPM - start, wstawianie, kolejny klocek, obrót, rezerwa, przyciski. PPM - gdy wskaźnik na polu diagramu: start, kolejny klocek, obrót. przycisk NOWA GRA przywraca stan z początku gry - nowej lub zapisanej. przycisk MENU zapisuje aktualny stan gry i przenosi do menu. Wyjście z gry tylko przyciskiem z menu.