Moje prace napisane w C++ i Allegro


Strona główna
Rubikon- informacje i opis gry

Gra logiczna // autor: Marian Awgul (61), Rawicz, Poland

Kod źrółowy:
Napisany w C++ Allegro 4.4.2
rozmiar pliku (kodu): 31 200 b., // linii kodu: 900, ..
Grafika wykonana w systemowym Paincie i PS.
Część obrazków, muzyka i sample zapożyczone z internetu.

- RUBIKON - Gra logiczna napisana w C++ z wykorzystaniem bibliotek Allegro w XII-2011 r. Foto końcowe oraz fragmenty utworów muzycznych wykorzystane w grze nie są moim dziełem a zapożyczone z internetu z zachowaniem ich oryginalnych nazw. Grafika zrobiona przy pomocy PS i systemowego Painta Gra to tylko 20 plansz w czterech poziomach,. każdy poziom to dodatkowy kolor klocków (co zwiększa trudność) oraz inna muzyka. Bystrzak powinien ją przejść w godzinkę. Muzyka odgrywana jest po ukończeniu kazdej planszy. Na koniec gry zostaje odsłonięte tło z nastrojową muzyką. Stan gry jest zapisywany więc każde uruchomienie gry rozpoczyna sie od kolejnej lub przerwanej planszy a nie od początku. Sterowanie: LPM - start, przewijanie zgodnie ze strzałkami, kolejna gra, przyspieszeniue odsłaniania planszy, PPM - odwrotnie do wskazań strzałek - moim zdaniem wprowadza zamieszanie ale jest, Esc - wyjście z gry prawie w dowolnym momencie Po odsłonięciu planszy następuje pomieszanie elementów diagramu. Kliknięcie na niebieskiej strzałce powoduje przewinięcie rzędu /kolumny o jeden element. Liczba w okienku to liczba pól do przestawienia Zasada gry bajecznie prosta, należy przewijać rzędy i kolumy tak aby ułożyć planszę w/g wzoru. Jak Wam się spodoba do dołożę dalsze poziony i nowe plansze. Wycinki utworów muzycznych (wav) zajmują dużo miejsca ale nie umiem jeszcze używać innych formatów. Autor: Marian Awgul , Rawicz (PL)...3 tygodnie nauki i prób ---------------------------------------------------------------------- Zmiany w/g pierwszej wersji wprowadzone w styczniu 2012: - nowe tło na wstępie, - inna forma budowania screena, - zapamiętanie stanu gry. drobne poprawki i zmiany w maju 2012: - teraz w Allegro 4.4 i z biblioteką Audiere, - dołożyłem przycisk wyjścia z programu, - zmieniłem sposób włączania gry ze spacji na klawisz myszki, - zmieniłem sposób przewijania elementów, - zmieniłem sposób ukazywania napisu 'Gratujacje', - wreszcie użyłem muzyki w formacie 'ogg' co pozwoliło zmniejszyć rozmiar pakietu, - dołożyłem wyciszanie muzyki(20 maj) , - zmieniłem sposób ukazywania planszy z przesówania na efekt zwijanie (28 maj). drobne poprawki i zmiany w marcu 2013: - zmiana grafiki na 24 bity, - dołożyłem muzyczkę na wstępie, - przesówanie 'klocków'z użyciem timera już bez 'rest'- w końcu to rozgryzłem, - kosmetyka napisu 'Gratulacje' i mrugające strzałki, - no i najważniejsze...zmniejszyłem obciążenie procesora na ile umiałem,teraz w stanach oczekiwania jest naprawdę malutko.